【World’s First Automatic Wood-Chip Discharging Operation with Actual Cargo】KTN News report
【World’s First Automatic Wood-Chip Discharging Operation with Actual Cargo】KTN News report
We Iknow Machinery Co., Ltd. is succeed the automatic wood chip discharging operation with actual cargo using by full electric deck crane in late August, 2021 under the huge support and cooperation of Nippon Paper Industries and Nippon Yusen Kabushiki Kaisha. The details are mentioned in the attached file.
We would like to take this opportunity express our appreciation to the shipowner Fukunaga Kaiun Co.,Ltd. and ship management company Misuga Kaiun Co., Ltd.
Then crane installed on the vessel is jib type crane and cargo handling method is luffing cargo handling type
(Fall down the crane jib forward and release the cargo into the hopper).
In case of luffing cargo handling, the pendulum movement of the grab occurs and difficult to release the cargo into the hopper but the point of practical use was the motion control in which the grab was stationary on the hopper could be adopted.
This stationary control is improved and developed of control theory for this project which has been studied for many years in the laboratory of professor Mr.Terashima (current president) of Toyohashi University of Technology and applied for a joint patent with Sinfonia Technology Co., Ltd. and our company.
Our office shall be closed for Summer Holiday from 11th Ougust 2021 to 17th Ougust.
We will be back on 18th Ougust 2021
*EMERGENCY CONTACT :
Mr.Masahiro Saitou Mobile: +81(0)80-6408-9142 Email: t-hirakawa@iknow-m.co.jp
Mr.Koujiro Nakamura Mobile: +81(0)80-6408-9513 Email: kou-nakamura@iknow-m.co.jp
Dear Sir, We would like to thank you for your continued support.
We would like to express our sincere gratitude for your continued patronage.
Our office shall be closed for Golden week Holiday from May 1th, 2021 to May 5th, 2021.
We apologize for any inconvenience caused to our customers during the period, and thank you for your patience.
*EMERGENCY CONTACT :
Mr.Masahiro Saitou Mobile: +81(0)80-6408-9142 Email: t-hirakawa@iknow-m.co.jp
Mr.Koujiro Nakamura Mobile: +81(0)80-6408-9513 Email: kou-nakamura@iknow-m.co.jp
Dear Sirs/Madams,
We would like to take this opportunity to thank you all for your kind patronage throughout the year of 2020.
We look forward our prosperous cooperation in the coming new year as well.
Our office shall be closed for New Years Holiday from 30th December 2020 to 4th January 2021.
We will be back on 5th January 2021.
*EMERGENCY CONTACT :
Mr.Masahiro Saitou Mobile: +81(0)80-6408-9142 Email: t-hirakawa@iknow-m.co.jp
Mr.Koujiro Nakamura Mobile: +81(0)80-6408-9513 Email: kou-nakamura@iknow-m.co.jp
May you and your family enjoy the very happy holiday season.
本年度開発中のチップ船向けクレーン部分自動運転装置の実証試験を今月10日完了した。大島造船所と日本郵船の協力を得て、同造船所で建造中の木材チップ専用船に同装置を搭載して実施。ホールド内部でのグラブの揺れや通信状況などが課題となったが、実験ではいずれも問題なく稼働することを確認し、世界初のチップ船ジブクレーン自動運転実用化に向けて大きく前進した。2021年度後半の実用化を目指す。
木材チップのクレーン荷揚げは、貨物倉の木材チップを専用グラブでつかみ、巻き上げ、上甲板に設置されているホッパーに投入する繰り返し作業。運転者は通常、昼夜交代で作業し、1つのクレーンで2ホールド同時荷揚げを行う場合は約3000回もの繰り返し作業を行う。同社はこれらの荷役作業のうち、中層部の単純で繰り返しの多い作業を、運転者の監視の下で自動化する機能をクレーンに搭載して運転者の負荷低減につなげる。同自動運転装置の開発で、単純作業のうち7~8割が自動化すると見込む。
新開発の自動運転装置は、グラブに装着した3つのセンサーで荷の表面を検知して信号をクレーンに無線送信、グラブが下降し、荷表面に近づくとスピードを落として着地する仕組みだ。また、モヤの発生で荷の表面を目視できないケースを想定し、3つのセンサーで荷の傾斜を検知して、傾斜が過剰である場合はグラブが転倒しないよう着地操作を行うグラブ転倒防止機能も装備。ホッパー満載時はチップ投入を一旦停止しなければならないが、自動運転中はセンサーでホッパーの状態を監視し、自動で待機する機能も持たせた。
チップクレーン実証試験KTN報道
https://www.iknow-m.jp/WP_iknow2020/wp-content/uploads/2020/10/iknow.mp4
Please be noticed that our company will be closed during following days
due to summer holidays. We apology for your inconvenience due to above
holidays;
Duration of summer holidays:
from August 8(Saturday) to 16(Sunday), 2020.
At emergent correspondence in After Service Department;
Mr. TakaichiHIRAKAWA Mobile: +81(0)80-6408-9152 E-Mail: t-hirakawa@iknow-m.co.jp
Mr. Koujiro NAKAMURA Mobile: +81(0)80-6408-9153 E-Mail: kou-nakamura@iknow-m.co.jp
We, IKNOW machinery, has introduced KOIKE Fiber Laser Cutting Machine System.
This fiber laser cutting system is different from other laser machines as it provides edge preparation cutting function.
Also, the fiber of the system not only improves the precision of cutting and stabilizes the quality of the products but also reduces the edge preparation process.
In addition, the installation of the printing function enabled the burden on the operator to be reduced and the labors to be saved.
Furthermore, it became possible for us to reduce costs significantly due to it’s scheduling function, which is also one of the merits of the laser cutting machine.
We are delighted to deliver reliable products to customers.
弊社相浦機械は、摩擦・摩耗の診断を専門とするトライボテックス社(本社=愛知県)と共同で
舶用機械向け状態監視システム(IKNOW-HYDRAULIC WEB DOCTOR)を開発する事としました。
弊社で製造した舶用機械にトライボテックス社独自の状態監視技術を適用し、
舶用機械の異常兆候をいち早く捉えることを目指しております。
監視システムを構成するセンサーで、デッキクレーンの油圧機器の異常の予兆を発見します。
具体的には現場の採油作業をなくし、外部からの異物が混入する影響をゼロにすることで、
センサーによる均質で高頻度な計測が可能で、現場のスマホや認証ウェブサイトですぐに結果確認ができ、
機器に異常兆候が発見された場合は、トライボジーに基づく精密診断を実施します。
診断結果によって、機器の予防保全を実施し、寿命の延伸化や、突発的な故障を回避します。
また、監視データを使った評価により、過剰メンテナンスの回避も可能になり、保守費用の削減にも寄与できます。
さらに、本システムに蓄積されたデータは、認証されたユーザーがいつでもWEBサイト上で確認できます。
本船、荷役現場、船主や管理会社間で円滑な情報共有を実現し、保守の合理化と効率化を図ります。
今後、ユーザーの意見も取り入れながら、新システムの早期実用化を目指します。
現状では、発売時期、価格は未定となっております。
【お問い合わせ先】
電話:0956-47-3113(営業部代表)
メール:business@iknow-m.co.jp
国内製紙会社向け木材チップ専用船に搭載されるアンローディングシステムを一手に供給を続けている 相浦機械は、チップ荷揚げ専用クレーンの部分自動運転の実用化に取り組むことを発表致しました。
幣社および海上技術安全研究所・日本郵船株式会社・株式会社MTI・株式会社大島造船所・国立大学法人 豊橋技術科学大学・シンフォニアテクノロジー株式会社は、共同研究として2018年から取り組んだ国土交通省による先進船舶導入等計画策定支援事業“木材チップ運搬船荷役用 ジブクレーン・油圧ショベルの協調自律運転に関する研究開発計画の策定のための調査事業“ を完了しました。その成果の一部として、クレーン運転者の荷役作業をアシストする部分自動運転の開発に目処をつけ、この技術を実用化するに当り「木材チップ運搬船荷役用 ジブクレーンの自動運転に関する研究開発」について国交省の先進船舶導入計画としての認定を取得しました。
木材チップのクレーン荷揚げ作業は、貨物倉の木材チップを専用グラブでつかみ、巻き上げ、上甲板に設置されているホッパーに投入する繰り返し作業です。作業は通常昼夜敢行で行われ、繰り返し回数はひとつのクレーンで2ホールド同時荷揚げを行う場合には3,000回程度に達します。
この荷役作業の内、上層部や最下層部の作業は複雑で高度な運転技量を必要とするため、作業は運転者にて手動で実施してもらい、中層部の比較的単純で繰り返しの多い作業を運転者の監視の下で自動化しアシストするものです。ホッパーが満載の時は一旦チップ投入を停止する必要があるが、自動運転中はセンサーでホッパーの状態を監視し自動で待機する機能を持ちます。
今回の自動化はあくまで運転者のアシスト機能ですが、6~8割の作業が自動化されることにより運転者の負荷低減に大いに寄与すると期待されます。幣社はこの技術の実用化を2020年度内を目処に完了する予定です。尚、開発されるシステムは既存の木材チップ船用クレーン(インバータ制御)にもレトロフィット可能です。